Rectificări la H.G. nr. 857/2003
HOTĂRÂRE
pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri
pentru asigurarea transparentei în exercitarea demnitătilor publice, a
functiilor publice si în mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea
coruptiei, referitoare la implementarea Sistemului Electronic National
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 12 alin. (2), art. 20 alin.
(2), art. 24 alin. (2) si art. 25 alin. (1) din
cartea I titlul II din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru
asigurarea transparentei în exercitarea demnitătilor publice, a functiilor
publice si în mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Obiectul prezentei hotărâri îl constituie stabilirea autoritătilor
administratiei publice care au obligatia de a se înregistra în Sistemul
Electronic National, a serviciilor publice, a formularelor disponibile în
format electronic, precum si stabilirea conditiilor si procedurii de
înregistrare în acest sistem.
Art. 2. - În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei
hotărâri, autoritătile administratiei publice prevăzute în anexa nr. 1 au
obligatia să solicite înregistrarea în Sistemul Electronic National.
Art. 3. - (1) În termen de maximum 6 luni de la data înregistrării,
autoritătile publice vor asigura preluarea în format electronic, prin
intermediul Sistemului Electronic National, a datelor cuprinse în
formularele prevăzute în anexa nr. 2, completate de persoanele fizice si
juridice autorizate. În acest termen autoritătile publice vor pregăti
proceduri interne de preluare si prelucrare a datelor si vor realiza
interfata cu Sistemul Electronic National.
(2) De la data înregistrării în Sistemul Electronic National, fiecare
autoritate a administratiei publice are următoarele obligatii:
a) furnizarea, în format electronic, a formularelor prevăzute în anexa nr.
3;
b) acceptarea formularelor depuse de persoanele fizice si juridice, în
format hârtie, obtinute prin tipărirea si completarea formularelor furnizate
de Sistemul Electronic National.
(3) Persoanele juridice înregistrate în Sistemul Electronic National care
depun la autoritătile publice documentele prevăzute în anexa nr. 2 sunt
obligate ca, începând cu luna calendaristică următoare datei înregistrării,
să utilizeze serviciile exclusiv în format electronic, ca unic canal de
comunicatie cu administratia publică.
Art. 4. - Autoritătile administratiei publice înregistrate în Sistemul
Electronic National au obligatia ca la modificarea unui formular
administrativ din Sistemul Electronic National să transmită către operatorii
sistemului, în termen de 48 de ore, formularul actualizat si instructiunile
de completare a acestuia, atât în formă scrisă, cât si în formă electronică.
Art. 5. - (1) Persoanele fizice se pot înregistra în Sistemul Electronic
National pe baza documentelor care atestă identitatea si domiciliul
persoanei, fără plata unui tarif de utilizare către operatorul sistemului,
în conformitate cu prevederile art. 20 alin. (4) din Legea nr. 161/2003.
(2) Înregistrarea în Sistemul Electronic National este refuzată, iar dacă a
fost deja acordată, este suspendată sau revocată, după caz, în situatia în
care solicitantul, persoană fizică, încalcă normele si procedurile de
securitate ale Sistemului Electronic National.
Art. 6. - (1) Persoanele juridice care solicită înregistrarea în Sistemul
Electronic National, altele decât autoritătile administratiei publice,
prevăzute în anexa nr. 1, la momentul înregistrării, au obligatia să
prezinte următoarele documente:
a) certificat de înregistrare, continând codul unic de înregistrare conform
dispozitiilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 76/2001 privind
simplificarea unor formalităti administrative pentru înregistrarea si
autorizarea functionării comerciantilor, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, în cazul comerciantilor;
b) documentul care atestă autorizarea functionării si certificatul de
înregistrare fiscală, în cazul persoanelor juridice care nu au calitatea de
comerciant;
c) împuternicirea dată reprezentantului desemnat să efectueze formalitătile
de înregistrare, semnată si stampilată;
d) dovada achitării tarifului de utilizare a procedurii electronice,
potrivit dispozitiilor art. 20 din Legea nr. 161/2003.
(2) Înregistrarea în Sistemul Electronic National este refuzată, iar dacă a
fost deja acordată, este suspendată sau revocată, după caz, în situatia în
care solicitantul, persoană juridică, încalcă normele si procedurile de
securitate ale Sistemului Electronic National.
(3) Orice utilizator înregistrat în Sistemul Electronic National are
obligatia să comunice operatorilor Sistemului Electronic National, în termen
de 3 zile, orice modificare a datelor sau documentelor prevăzute la alin.
(1).
Art. 7. - Tariful anual de utilizare a procedurii electronice pentru
obtinerea de servicii puse la dispozitie de “Sistemul e-guvernare” este în
cuantum de 460.000 lei si se achită de persoanele prevăzute la art. 6 către
Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, operator
al Sistemului Electronic National.
Art. 8. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Armeanu Cezar Manole,
secretar de stat
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministru delegat pentru administratia publică,
Gabriel Oprea
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena Dumitru
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 11 septembrie 2003.
Nr. 1.085.
ANEXA Nr. 1
LISTA
autoritătilor administratiei publice ce au obligatia de a utiliza procedura
electronică
pentru furnizarea serviciilor si informatiilor publice
Nr. crt.
Institutii si autorităti publice
Institutii subordonate
1.
Ministerul Finantelor Publice
2.
Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei
2.1. Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei de Muncă
2.2.Casa Natională de Pensii si Alte Drepturi de Asigurări Sociale
2.3. Inspectoratul teritorial de muncă
2.4.Autoritatea Natională pentru Persoanele cu Handicap
3.
Ministerul Sănătătii
3.1. Directia de sănătate publică a judetului
4.
Casa Natională de Asigurări de Sănătate
5.
Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din România
6.
Ministerul Educatiei, Cercetării si Tineretului
7.
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
8.
Ministerul Administratiei si Internelor
9.
Primăria Municipiului Bucuresti
10.
Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
11.
Ministerul Justitiei
11.1.
Oficiul National al Registrului Comertului
12.
Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale
13.
Ministerul Afacerilor Externe
13.1. Departamentul pentru Comert Exterior si Promovare Economică -
Directia de licente
14.
Regia Autonomă “Monitorul Oficial”
15.
Autoritatea Natională de Reglementare în Comunicatii
16.
Ministerul Apărării Nationale
17.
Ministerul Agriculturii, Pădurilor, Apelor si Mediului
18.
Ministerul Economiei si Comertului
19.
Agentia Natională pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie
20.
Ministerul Integrării Europene
21.
Prefecturi
22.
Consiliile judetene
23.
Consiliul General al Municipiului Bucuresti
24.
Consiliile locale municipale
25.
Consiliile locale orăsenesti
26.
Primăriile de sector
ANEXA Nr. 2
LISTA
serviciilor publice furnizate prin procedură electronică prin intermediul
Sistemului Electronic National
Nr. crt.
Serviciul public furnizat
Autoritatea publică
1.
Declaratie privind evidenta nominală a asiguratilor si a obligatiilor de
plată către bugetul asigurărilor sociale de stat si bugetul asigurărilor
pentru somaj
Ministerul Muncii, Sociale si Familiei - Agentia Natională Solidaritătii
pentru Ocuparea Fortei de Muncă*)
2.
Declaratie privind evidenta nominală a asiguratilor si a obligatiilor de
plată către bugetul asigurărilor sociale de stat
Ministerul Muncii, Sociale si Familiei - Agentia Natională Solidaritătii
pentru Ocuparea Fortei de Muncă*)
3.
Declaratie privind obligatiile de plată la bugetul de stat
Ministerul Finantelor Publice*)copyrightdsc.net
4.
Decont privind taxa pe valoarea adăugată
Ministerul Finantelor Publice*)
5.
Depunerea situatiei financiare a agentilor economici
Ministerul Finantelor Publice*)
6.
Declaratie privind impozitul pe profit
Ministerul Finantelor Publice*)
7.
Colectarea de date statistice de către
Institutul National de Statistică Institutul National de Statistică
----------------------------------------------------------------------------
----
*) Pentru contribuabilii aflati în evidenta Directiei generale de
administrare a marilor contribuabili din municipiul Bucuresti si judetul
Ilfov.
ANEXA Nr. 3
LISTA
formularelor furnizate prin procedură electronică prin intermediul
Sistemului Electronic National
1. Ministerul Finantelor Publice
1.1. Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscală pentru
persoane juridice - cod M.F. 14.13.25.99/a
1.2. Cerere de eliberare a unui certificat fiscal – cod 14.13.25.99
1.3. Declaratie de înregistrare fiscală/Declaratie de mentiuni pentru
persoane juridice, asociatii familiale si asociatii fără personalitate
juridică (010) - cod M.F.P.14.13.01.10.11/1
1.4. Declaratie de înregistrare fiscală/Declaratie de mentiuni pentru
persoane fizice române cu domiciliul în România (020) - cod M.F.P.
14.13.01.10.11/2
1.5. Declaratie de înregistrare fiscală/Declaratie de mentiuni pentru
persoane fizice străine si persoane fizice române fără domiciliu în România
(030) - cod M.F.P.14.13.01.10.11/3
1.6. Declaratie de înregistrare fiscală/Declaratie de mentiuni pentru
institutii publice (040) - cod M.F.P. 14.13.01.10.11/4
1.7. Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal - cod
14.13.25.15/1
1.8. Cerere de rectificare a datelor înscrise în cazierul fiscal - cod
14.13.25.15/2
1.9. Declaratie privind obligatiile de plată la bugetul de stat, cod
14.13.01.01
1.10. Decont privind accizele, cod 14.13.01.03
1.11. Decont privind taxa pe valoarea adăugată, cod 14.13.01.02
1.12. Decont privind impozitul la titeiul si la gazele naturale din
productia internă, cod 14.13.01.05
1.13. Declaratie privind impozitul pe venitul din activităti de expertiză
contabilă, tehnică judiciară si extrajudiciară, cod 14.13.01.13.3i
1.14. Declaratie privind taxa de dezvoltare cuprinsă în tariful energiei
electrice si termice, cod 14.13.01.14
1.15. Situatia principalilor indicatori economico-financiari realizati din
activitatea de exploatare a jocurilor de noroc, cod 14.13.08.14
1.16. Declaratie rectificativă, cod 14.13.01.00/R
2. Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei
2.1. Formulare generale
2.1.1. Cerere de alocatie de stat pentru copil
2.1.2. Cerere de alocatie suplimentară pentru familiile cu copii
2.2. Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei de Muncă
2.2.1. Cerere de repartitie
2.2.2. Cerere pentru acordarea indemnizatiei de somaj
2.2.3. Certificat privind stagiul de cotizare
2.2.4. Contract de asigurare pentru somaj
2.2.5. Contract de prestări de servicii pentru măsuri destinate stimulării
ocupării fortei de muncă
2.2.6. Declaratie de contributie la fondul de somaj a angajatorului
2.2.7. Declaratie individuală de contributie la fondul de somaj
2.2.8. Declaratie privind evidenta nominală a asiguratilor si a obligatiilor
de plată la bugetul asigurărilor pentru somaj
2.2.9. Fisă pentru înregistrarea persoanei în căutarea unui loc de muncă
2.2.10. Înstiintare privind salariatii care urmează să primească preaviz în
vederea acordării serviciilor de preconcediere
2.3. Casa Natională de Pensii si Alte Drepturi de Asigurări Sociale
2.3.1. Cerere pentru acordarea pensiei de invaliditate
2.3.2. Cerere pentru acordarea pensiei de urmas
2.3.3. Cerere-tip privind solicitarea drepturilor de asigurări sociale,
altele decât pensiile
2.3.4. Contract de asigurare socială
2.3.5. Declaratie de asigurare conform art. 6 alin. (2) din Legea nr.
19/2000, cu modificările ulterioare
2.3.6. Declaratie privind evidenta nominală a asiguratilor si a obligatiilor
de plată către bugetul asigurărilor sociale de stat
2.4. Inspectoratul teritorial de muncă
2.4.1. Cerere pentru înscrierea la un curs de perfectionare organizat de
către inspectoratele teritoriale de muncă
2.4.2. Cerere privind eliberarea autorizatiei de functionare din punct de
vedere al protectiei muncii, conform Ordinului ministrului muncii si
solidaritătii sociale nr. 657/2001
2.4.3. Model de contract individual de muncă
2.4.4. Declaratie pe propria răspundere privind respectarea legislatiei de
protectia muncii, conform Ordinului ministrului muncii si solidaritătii
sociale nr. 657/2001
2.4.5. Model de notă de lichidare
2.5. Autoritatea Natională pentru Persoanele cu Handicap
2.5.1. Cerere de finantare
3. Ministerul Sănătătii
3.1. Formulare generale
3.1.1. Declaratie referitoare la conditiile igienico-sanitare
3.1.2. Fisa de consultatii medicale tip a(b) pentru conducătorii de
autovehicule
3.1.3. Fisa de solicitare a examenului medical la angajare
3.1.4. Referat de evaluare pentru avizare sanitară
3.2. Directia de sănătate publică a judetului
3.2.1. Contract de comodat
4. Casa Natională de Asigurări de Sănătate
4.1. Declaratie privind obligatiile de constituire si plata fondului de
asigurări sociale de sănătate datorate de alte persoane decât cele care
desfăsoară activitate în baza unui contract individual de muncă si/sau a
unei conventii (perioadă/an)
5. Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din România
5.1. Cerere de înscriere la examenul de admitere în vederea obtinerii
calitătii de expert contabil/contabil autorizat cu studii medii/cu studii
superioare
5.2. Cerere pentru dobândirea calitătii de membru provizoriu al Camerei
Auditorilor din România
5.3. Fisa pentru persoane fizice
5.4. Fisa pentru societăti comerciale
6. Ministerul Educatiei, Cercetării si Tineretului
6.1. Certificat de echivalare a examenului de capacitate
6.2. Cerere pentru acordarea rentei viagere
7. Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
7.1. Autorizatie de functionare a laboratorului de examinare psihologică
7.2. Cerere de autorizare pentru efectuarea de constructii în zona liberă
7.3. Aprobarea schimbării seriei de motor
7.4. Aprobarea schimbării seriei de sasiu
7.5. Cerere de eliberare a atestatului pentru practicarea activitătii de
taximetrie în municipiul Bucuresti
8. Ministerul Administratiei si Internelor
8.1. Cerere pentru eliberarea actului de identitate
8.2. Cerere pentru anuntarea resedintei
8.3. Cerere pentru eliberarea unui nou pasaport
8.4. Cerere pentru prelungirea valabilitătii pasaportului
8.5. Cerere pentru eliberarea unui nou pasaport în caz de furt, pierdere,
deteriorare
8.6. Cerere pentru includerea copiilor sub 14 ani în pasaport
8.7. Cerere pentru dobândirea statutului de cetătean român cu domiciliul în
străinătate
8.8. Cerere pentru stabilirea domiciliului în România
8.9. Cerere pentru emiterea pasaportului si stabilirea domiciliului în
străinătate a minorilor, cetăteni români adoptati de cetăteni străini
8.10. Cerere pentru clarificarea statutului juridic fată de statul român
8.11. Cerere pentru prelungirea dreptului de sedere temporară
8.12. Cerere pentru reîntregirea familiei
8.13. Cerere pentru aprobarea stabilirii domiciliului în România a
cetătenilor străini
8.14. Cerere pentru eliberarea permisului de sedere permanentă
8.15. Cerere pentru preschimbarea permisului de conducere
8.16. Cerere de eliberare a unei noi autorizatii de circulatie provizorie
8.17. Cerere de înmatriculare a autovehiculului
8.18. Cerere pentru preschimbarea certificatului de înmatriculare
8.19. Cerere pentru obtinerea unui duplicat al certificatului de
înmatriculare
8.20. Contract de vânzare-cumpărare pentru un vehicul folosit
8.21. Cerere de radiere a autovehiculului
8.22. Delegatie pentru reprezentare în vederea radierii/înmatriculării auto
(persoană juridică)
8.23. Fisa de înmatriculare a vehiculului
8.24. Fisa de scolarizare pentru conducerea autovehiculelor
8.25. Fisa detinătorului permisului de conducere
8.26. Cerere pentru eliberarea pasaportului pentru persoană fără cetătenie
cu domiciliul în România
8.27. Cerere de eliberare a unui certificat de cazier judiciar
8.28. Cerere de acordare a statutului de refugiat
8.29. Cerere de eliberare/prelungire a documentului temporar de identitate
pentru solicitantii statutului de refugiat
8.30. Cerere de eliberare/prelungire a documentului de călătorie pentru
străinii care au primit o formă de protectie în România
8.31. Cerere pentru acordarea ajutorului material temporar pentru
solicitantii statutului de refugiat
8.32. Cerere de eliberare/prelungire a documentului de identitate pentru
refugiati si pentru persoanele cărora li s-a acordat protectie umanitară
conditionată
8.33. Cerere pentru acordarea ajutorului rambursabil pentru refugiati
8.34. Angajament pentru rambursarea ajutorului
8.35. Cerere de participare în programul de integrare socioprofesională
pentru străinii care au primit statutul de refugiat
9. Primăria Municipiului Bucuresti
9.1. Cerere pentru eliberarea certificatului de urbanism
9.2. Cerere pentru eliberarea autorizatiei de construire/desfiintare
9.3. Cerere de delegare
9.4. Cerere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuintei
9.5. Cerere pentru acordarea indemnizatiei de nastere
9.6. Declaratie privind achitarea taxei de regularizare
10. Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
10.1. Cerere de eliberare a avizului tehnic
10.2. Cerere de eliberare a licentei de emisie pentru difuzarea serviciilor
de programe audiovizuale
10.3. Cerere de eliberare/modificare a autorizatiei tehnice de functionare
pentru statii de emisie/retele de telecomunicatii utilizate pentru difuzarea
sau retransmiterea serviciilor de programe audiovizuale
10.4. Model de cerere de informatii - cerere-tip
10.5. Model de reclamatie administrativă I
10.6. Model de reclamatie administrativă II
10.7. Cerere de eliberare a avizului pentru Internet banking
11. Ministerul Justitiei
11.1. Oficiul National al Registrului Comertului
11.1.1. Cerere de autorizare sedii secundare/obiective si/sau activităti,
reluare procedură, revizuire/reînnoireaviz/autorizatie si/sau acord
11.1.2. Cerere de depunere a bilantului
11.1.3. Cerere de depunere si/sau mentionare de acte
11.1.4. Cerere de îndreptare a erorilor materiale - Declaratie de mentiuni
11.1.5. Cerere de înregistrare, de înregistrare a modificării actului
constitutiv, de autorizare a functionării
11.1.6. Cerere de preschimbare
11.1.7. Cerere de radiere. Declaratie de mentiuni
11.1.8. Cerere de verificare disponibilitate si/sau rezervare emblemă
11.1.9. Cerere de verificare disponibilitate si/sau rezervare firmă
11.1.10. Declaratie pe propria răspundere - din punct de vedere al
prevenirii si stingerii incendiilor - model 1
11.1.11. Declaratie pe propria răspundere - din punct de vedere al
prevenirii si stingerii incendiilor - model 2
11.1.12. Declaratie pe propria răspundere - din punct de vedere al
protectiei muncii - model 1
11.1.13. Declaratie pe propria răspundere - din punct de vedere al
protectiei muncii - model 2
11.1.14. Declaratie pe propria răspundere - din punct de vedere sanitar
veterinar - model 1
11.1.15. Declaratie pe propria răspundere - din punct de vedere sanitar
veterinar - model 2
11.1.16. Declaratie pe propria răspundere - privind respectarea legislatiei
de protectia mediului - model 1
11.1.17. Declaratie pe propria răspundere - privind respectarea legislatiei
de protectia mediului - model 2
11.1.18. Declaratie pe propria răspundere - privind respectarea legislatiei
de protectia mediului - model 3
11.1.19. Declaratie pe propria răspundere – referitoare la conditiile
igienico-sanitare - model 1
11.1.20. Declaratie pe propria răspundere – referitoare la conditiile
igienico-sanitare - model 2
11.1.21. Declaratie pe propria răspundere
11.1.22. Fisa de prezentare a activitătilor cu impact redus sau semnificativ
asupra mediului
11.1.23. Fisa de prezentare a sediului si domeniului de activitate
11.1.24. Memoriu tehnic veterinar
11.1.25. Optiuni de comunicare
11.1.26. Specimen de semnături
12. Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale
12.1. Cerere pentru acordarea autorizatiei societătii comerciale care
desfăsoară activităti de proiectare si executie în sectorul gazelor naturale
13. Ministerul Afacerilor Externe
13.1. Departamentul pentru Comert Exterior si Promovare Economică - Directia
de licente
13.1.1. Cerere pentru licenta de export
13.1.2. Cerere pentru licenta de import
14. Regia Autonomă “Monitorul Oficial”
14.1. Aprobarea publicării pierderii/furtului certificatului de
înmatriculare a autovehiculului - persoană fizică
14.2. Aprobarea publicării pierderii/furtului certificatului de
înmatriculare a autovehiculului - persoană juridică
14.3. Aprobarea publicării pierderii/furtului permisului de conducere
15. Autoritatea Natională de Reglementare în Comunicatii
15.1. Cerere de acordare a licentei individuale privind furnizarea de
servicii postale incluse în sfera serviciului universal
15.2. Cerere de înscriere a modificărilor privind furnizarea serviciilor
postale
15.3. Certificat-tip de atestare a dreptului de furnizare de servicii
postale pe baza regimului de autorizare generală
15.4. Notificare privind furnizarea de servicii postale pe baza regimului de
autorizare generală
15.5. Notificare privind furnizarea retelelor si serviciilor de comunicatii
electronice