1.
Contorizarea caldurii si apei calde
Valoarea totala a investitiei este de
50,5 milioane Euro,
din care:
25,25 milioane Euro - credit B.E.I
25,25 milioane Euro - alocatie buget
de stat
Termen de finalizare:
sfarsitul anului 2003.
Proiectul consta în achizitionarea si
instalarea de contoare si valve la fiecare dintre cele 15.000 de scari în 6.000
de blocuri cu apartamente. Contoarele vor fi conectate la centrele de
distributie si la departamentul de facturare al operatorului municipal de
distributie a caldurii.
Se
realizeaza:
-
o relatie
contractuala furnizor – consumator avand ca efect reducerea costurilor
intretinerii prin facturarea reala a consumurilor de apa
calda menajera si caldura.
Eficienta socio – economica:
- reducerea la consumator cu cca 30 % a cheltuielilor cu energia termica;
- trecerea la o noua etapa de reorganizare a operatorului de distributie a energiei
termice prin redistribuirea a peste 200 salariati din structura proprie de organizare, in cadrul programului de montaj a contorilor si a armaturilor aferente.
2.
Modernizarea punctelor termice RADET
Valoarea totala a investitiei este de
78,4 milioane EURO,
din care:
51,5
milioane EURO - credit BERD
19,3
milioane EURO - alocatie buget local
7,6
milioane EURO - donatori bilaterali
Implementarea proiectului se estimeaza
a se face pana la sfarsitul anului 2005.
Au fost definite urmatoarele categorii
de investitii:
-
investitia
destinata pentru modernizarea punctelor termice existente (PT) operate
de RADET, ca investitie in punctele termice, si
-
investitia
destinata pentru cresterea eficientei globale a functionarii retelelor, ca
investitie in afara punctelor termice.
Investitia in punctele termice cuprinde
achizitii si echipamente destinate modernizarii
sistemelor de automatizare, a pompelor si a echipamentelor
auxiliare.
Investitia in
afara punctelor termice cuprinde achizitia si montarea vanelor de echilibrare
in blocuri, la fiecare scara.
Eficienta socio – economica:
-
reducerea cu
peste 30 % a pierderilor de agent termic in retelele si punctele de
distributie a energiei termice;
-
realizarea de
economii de cca 10 % la energie termica si de cca 35 % la energie
electrica;
-
cresterea
gradului de siguranta al instalatiilor.
Valoarea estimata a proiectului este de
cca 150 mil. EURO, implementarea urmand a se realiza pana la sfarsitul anului
2005.
Dat fiind faptul ca este vorba de o finantare in scop social, BEI a fost de acord sa crediteze 75 % din valoarea imprumutului.
Scopul general este reabilitarea unui numar de cca 106 unitati de invatamant preuniversitar de stat pentru diminuarea riscului seismic si a riscului de afectare a sanatatii, extinderea unor unitati scolare prin sali de clase, laboratoare, sali de sport cu efecte directe asupra elevilor si cadrelor didactice.
Proiectul cuprinde:lucrari de consolidare si reabilitare; reabilitari garduri imprejmuitoare; reabilitari si modernizari instalatii; constructii noi; terenuri de sport; dotari pentru sali de clasa, laboratoare si cabinete metodice, cabinete medicale specializate, ateliere, sali de sport, tehnica de calcul.
Proiectul mai include si servicii de consultanta pentru urmarirea si realizarea
documentatiei de executie, urmarirea si supervizarea lucrarilor de executie,
etc.
Eficienta socio – economica:
-
cresterea cu cca 18,07 % a
suprafetelor totale actuale a constructiilor scolare;
- reducerea cu cca 70 % a cheltuielilor de intretinere cu utilitatile si realizarea de
economii anuale la cheltuielile de intretinere fata de situatia prezenta in suma de peste 3,3 mil. EURO;
- diminuarea riscului de afectare a sanatatii concomitent cu marirea randamentului
scolar al elevilor, scaderea ratei de abandon scolar si cresterea ratei de promovabilitate.
Valoarea totala a investitiei este de
46,3 milioane Euro,
din care:
23,15 milioane Euro - credit B.E.I
23,15 milioane Euro - alocatie buget
de stat
Termen de finalizare:
sfarsitul anului 2005.
Proiectul consta in modernizarea a 126
de vagoane simple TATRA T4R în 63 de tramvaie simplu articulate, incluzand:
reinnoirea boghiurilor si motoarelor electrice, noi carcase de aluminiu cu
elemente lipite si usi pe ambele parti, un nou design interior si exterior, o
noua comanda de tractiune realizata cu variator de tensiune continua si noi
frane.
Se realizeaza:
-
modernizarea
unei hale tehnologice a RATB care va putea fi folosita in continuare
si pentru alte proiecte;
-
realizarea si
modernizarea a 63 de garnituri tramvai;
-
definitivarea
sistemului de tichetizare unica (METROU -RATB), premergator
procesului de integrare tarifara la nivelul intregului
municipiu.
Eficienta socio – economica:
- modernizarea unei hale tehnologice a RATB care va putea fi folosita in continuare
si pentru alte proiecte;
- diminuarea costurilor de intretinere a tramvaielor si scaderea cu peste 15 % a
consumului de energie electrica pentru tractiune;
- cresterea confortului si sigurantei circulatiei.
5. Sistemul automat de taxare RATB
Valoarea proiectului este de 24 mil. EURO si are in vedere achizitia unui sistem automat de taxare pentru mijloacele de transport in comun ale RATB, compatibil cu sistemul de taxare al Metrorex. Acest sistem automat de taxare, modern si performant va necesita cheltuieli minime de exploatare si intretinere.
Prin achizitia unui asemenea sistem, se urmareste integrarea tarifara la nivelul municipiului Bucuresti a celor doi operatori de transport in comun: RATB si Metrorex S.A.
Termen de finalizare: sfarsitul anului 2004.
Eficienta socio – economica:
- integrarea sistemului de tarifare la transpotul de suprafata (RATB) si cel subteran
(Metrorex) prin utilizarea de catre calatori a unui singur titlu de transport;
- acoperirea unor nevoi sociale importante pentru utilizatorii transportului in comun
prin reducerea cheltuielilor de deplasare;
- realizarea in cadrul programului de integrare tarifara a punctelor intermodale de
transport asa incat in zonele deficitare reteaua de suprafata sa alimenteze reteaua de subteran;
- reducerea la sub 10 % a fraudei la transportul in comun, fata de cca 20% cat este
in prezent.
6. Managementul traficului si sistemul de
pozitionare globala (GPS):
Valoarea totala a
investitiei este de 20,9 mil EURO
din care:
17,0 mil EURO – credit BERD;
3,3 mil EURO – alocatie buget local;
0,6 mil EURO – donatori bilaterali.
Implementarea
proiectului se estimeaza a se face pana la sfarsitul anului 2004.
Faza 1 a sistemului va
include: (a) controloare moderne ale semafoarelor la aproximativ 100 locatii pe
drumurile din inelul interior; (b) detectoare de vehicule pentru a masura
frecventa si traficul de vehicule (programele informatice vor folosi datele in
timp real pentru a adapta timpii semafoarelor la traficul real, in felul acesta
reducand intarzierile); (c) camere de luat vederi cu circuit inchis la 3
amplasamente, pentru ca politia rutiera sa observe accidentele si incidentele
in locurile unde se produc ambuteiaje in mod curent si pentru a lua masuri
rapide pentru remediere; (d) o facilitate de Control Central este sa se
reuneasca personalul de la Administratia Strazilor cu Politia (Controlul
Central va avea o capacitate de pana la 400 de intersectii); si (e) transfer de
date intre semafoare si Controlul Central, folosind linii dedicate sau
inchiriate. In paralel, lucrarile vor fi executate pentru a imbunatatii
geometria intersectiilor, pentru a spori si capacitatea prioritatilor stradale.
Sistemul va
da posibilitatea Municipalitatii sa extinda sistemul CMTU asupra tuturor intersectiilor
din oras, sa integreze troleibuzele si tramvaiele in sistemul MTP – GPS.
Eficienta socio – economica:
- cresterea calitatii procesului de transport si a sigurantei traficului concomitent cu
reducerea timpului de deplasare, reducerea consumului de combustibil si imbunatatirea eficientei energetice;
- reducerea cu cca 10 % a consumului de carburanti la parcul de vehicule RATB
care utilizeaza motoare cu combustie interna;
- reducerea numarului de personal operativ din activitatea RATB si redistribuirea in
alte sectoare de activitate;
-
administrarea
eficienta a serviciilor de transport public in relatia cu traficul general.
Valoarea totala a investitiei este
de 67,8 milioane Euro, din care:
38,9 milioane Euro - credit BEI
38,9 milioane Euro - alocatie buget de
stat
Termen de finalizare:
sfarsitul anului 2004.
Pasajul suprateran incepe printr-o
rampa de acces din B-dul Nicolae Titulescu, supratraverseaza Calea Grivitei,
pachetul de linii C.F. din Gara de Nord, B-dul Dinicu Golescu, Sos. Orhideelor,
intersectia Calea Plevnei-Calea Giulesti-Sos. Orhideelor si revine la sol
printr-o rampa de acces preluand traseul modificat al Soselei Orhideelor pana
in apropiere de actualul Pod Grozavesti.
Ce se realizeaza prin executia Pasajului:
-
inchiderea
inelului principal de circulatie ceea ce conduce la evitarea zonei centrale
a orasului pe axa
Nord - Sud, a zonei Garii de Nord cat si la intregirea liniei de tramvai pe
acelasi inel principal;
-
reabilitarea
strazilor aferente (Titulescu, Orhideelor, Plevnei, Giulesti) precum si
redeschiderea strazii Grozavesti, intre Podul Grozavesti si
Palatul Cotroceni.
Eficienta socio – economica:
- descongestionarea centrului orasului si in special a axei N-S ca urmare a inchiderii
inelului principal de circulatie;
- reabilitarea strazilor adiacente precum si crearea unui important punct intermodal
de transport in zona Basarab intre CF, metrou, RATB;
- reducerea cu peste 3,7 % pe an a consumului de carburanti pentru mijloacele auto
care tranziteaza zona;
- reducerea gradului de poluare la nivel local si central;
- crearea a peste 1500 de locuri de munca pe perioada executiei si a cca 50 locuri
de munca permanente dupa executie, pe timpul exploatarii.
8.
Parcaj subteran PARKING NORD
Valoarea totala a investitiei este de
22,9 milioane Euro,
din care:
11,45 milioane Euro - credit B.E.I
11,45 milioane Euro - alocatie buget
de stat
Termen de finalizare:
mijlocul anului 2004.
Ce se
realizeaza prin executia acestui obiectiv:
-
se rezolva
problema insuficientei de parcaje din zona Garii de Nord care este si se
va dezvolta in continuare ca un pol urban principal;
-
fluidizarea
circulatiei auto in zona prin realizarea la primul nivel al Parcajului, a
statiei de microbuze cat si a eliberarii carosabilului din zona,
blocat ca urmare a parcarilor improvizate;
-
vor fi
stabilite modalitati adecvate de operare a parcarii Gara de Nord, concomitent
cu un aranjament organizatoric si comercial adecvat.
Eficienta socio – economica:
- cresterea capacitatii de parcare in zona Garii de Nord concomitent cu
reorganizarea traficului in zona;
- realizarea unui terminal de microbuze pentru transportul regional corelat cu
transportul pe calea ferata;
- crearea a peste 500 de locuri de munca pe perioada executiei si a cca 60 locuri de
munca permanente dupa executie, pe timpul exploatarii.
9. Restaurarea zonei
istorice a orasului
Valoarea totala a investitiei este de
9,5 milioane EURO,
din care:
8,0
mil. EURO – credit BERD
1,5
mil. EURO – alocatie buget local
Implementarea proiectului se estimeaza
a se face pana la sfarsitul anului 2004.
Restaurarea
zonei istorice are ca scop recrearea caracterului de odinioara (dar cu
facilitati moderne), stimuland activitatile economice si sociale si conservarea
unei parti importante din mostenirea arheologica si arhitecturala a
Bucurestiului.
Proiectul include:
-
Servicii
Consultative ale Centrului de
Proiectare Urbana al Municipalitatii pentru:
(a)
actualizarea
Master Planului pentru Zona Istorica; (b) dezvoltarea unui Plan Detaliat
pentru Aria Pilot continand strazile ce trebuiesc restaurate
in cadrul acestui Proiect; (c) dezvoltarea unei Strategii de Restaurare.
-
Servicii de
Consultanta pentru proiectarea,
obtinerea si supervizarea modernizarii
si restaurarii strazilor si utilitatilor; si
-
Lucrari de modernizare si restaurare a
utilitatilor si strazilor, incluzand
pietonalizarea.
Eficienta socio – economica:
-
imbunatatirea
mediului stradal si a infrastructurii publice in scopul incurajarii
conservarii si restaurarii siturilor din zona;
-
impulsionarea
restaurarii in zona si stimularea investitiilor de catre proprietarii
publici sau privati in modernizarea cladirilor in scopul
cresterii atractivitatii atat pentru locuitori cat si pentru vizitatori prin
dezvoltarea suplimentara a magazinelor specializate, restaurantelor,
cafenelelor si a altor activitati economice si de birouri;
-
crearea a
numeroase locuri de munca atat pe timpul executiei lucrarilor cat si dupa
terminarea acestora;
-
dezvoltarea
turismului.
Valoarea totala a investitiei este
de 32,3 milioane Euro, din care:
16,15 milioane Euro - credit B.E.I.
16,15 milioane Euro - alocatie buget
de stat
Termen de finalizare:
mijlocul anului 2003.
Proiectul consta in reabilitarea a 60
de sectiuni de drum selectate în oras, conform planurilor municipale pentru
anii 2002 si 2003.
Se rezolva:
-
reabilitarea
strazilor eliminandu-se disconfortul provocat de starea actuala a
acestora;
-
se va finaliza “Strategia de intretinere si programul anual de
intretinere a drumurilor”.
Eficienta socio – economica:
-
eliminarea
disconfortului provocat de starea de degradare, concomitent cu
reducerea cheltuielilor anuale de intretinere;
-
elaborarea
strategiei de intretinere a drumurilor urbane si mentinerea acestora in
conditii de normalitate;
- crearea a peste 400 de locuri de munca pe perioada executiei.